Poznajemy zawody Bożena Forma, Anna Przepióra


Poznajemy zawody Bożena Forma, Anna Przepióra

  3 tomy, ilustracje, zagadki, kolorowanki
Klik po książki

Zaczynałam pracę w przedszkolu. W grupie 4 i 5-latków. Nie miałam nic. Stopniowo zaczęłam zdobywać pomoce do zajęć. Coś od koleżanek, coś z Biedronki, wielkim COŚ była Prenumerata Plus Waszego miesięcznika (dziś się dowiedziałam, że koleżanka z pracy zamówiła Wasze czasopismo z mojego polecenia :), kolejnym wielkim COŚ były konkursy. I nadal są! Owe książki wygrałam w jednym w pierwszych konkursów. Już wcześniej widziałam je na stronie BP i zapragnęłam je mieć. Odkładałam pieniążki i bach! Wygrałam je :) Bardzo często towarzyszą mi na zajęciach.

Pani Bożena jest twórcą wielu tekstów piosenek, zabaw, pomocy dydaktycznych związanych z poznawaniem zawodów. Ja znam jej twórczość przede wszystkim z serii książek Poznajemy zawody. Jest ona także autorką tekstów na płytach Piosenki na każdy miesiąc czy Rok z piosenką. Pani Anna jest współautorką serii.

Ja mam 3 części z 4 (nie wiem czy 4 była wydana i czy będzie dodatkowy nakład, bardzo chciałabym ja zdobyć). W każdej z części poznajemy 5 zawodów, które towarzyszą nam dorosłym i dzieciom w życiu. W pierwszej części poznajemy: strażaka, kominiarza, leśniczego, listonosza, policjanta. W drugiej: weterynarza, kucharza, ogrodnika, krawcową i kolejarza. W trzeciej części jest przedstawiony: lekarz, fryzjer, aktor, murarz i marynarz. A w czwartej, której nie mam a pragnę mieć: sprzedawczyni, fotograf, informatyk, reporterka i NAUCZYCIELKA.
Każda z książek jest podzielona na części wprowadzania do pojęcia danego zawodu. Pierwsza część obejmuje: ciekawostki o zawodzie, propozycje działań z dziećmi, propozycje zabaw, wiersze, zagadki, quizy (które poprzednia moja grupa kochała <3).
Druga część zawiera: wzór kolorowanki, krzyżówki, biało-czarne karty pracy do kserowania. Trzecia część każdej książki obejmuje pomoce dydaktyczne czyli kolorowe ilustracje obrazujące daną osobę, czynności które wykonuje oraz atrybuty potrzebne do pracy.
Każda książka jest przejrzysta, atrakcyjna, prosta ale pełna przekazu, interesująca i dowcipna (quizy).

Moim zdaniem seria Poznajemy zawody jest świetnym dopełnieniem lub rozpoczęciem tworzenia własnego warsztatu pomocy dydaktycznych. Nie zajmuje dużo miejsca, a zawiera wszystkie potrzebne treści. Książki są formatu A4, mają białe kartki. Jest możliwość wyrywania stron, jednak same się nie odczepiają. Ja osobiście ich nie wyrywam, bo lubię mieć porządek, a książkę można łatwo rozłożyć by coś skserować.
Myślę, że te pozycje przydadzą się każdemu nauczycielowi wychowania przedszkolnego. Posłużą wiele lat. Dadzą wiele radości dzieciom, a nam ułatwią atrakcyjne prowadzenie zajęć.

Kominiarz czyści kominy:
a) rękawicami,
b) szczotkami,
c) gazetami”.

W nim znaczki pocztowe:
a) pudełko,
b) pojemnik,
c) klaser”.

Ma cztery koła i kierownicę,
zatrzymuje się na światłach,
gdy przechodzisz przez ulicę”. (samochód)

Polecam. U mnie się sprawdza :)

Agnieszka

Komentarze

  1. Książeczki wydają się bardzo ciekawe i myślę, że spodobałyby się mojemu synkowi - oraz zapewniły mu wiele zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biblioteczka nauczyciela to temat rzeka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozumiem, że są one dedykowane do pracy z dziećmi w placówkach i można je powielać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jasno jest w książce napisane, że karty można kserować :)

      Usuń

Prześlij komentarz