To, co ważne i poważne-inscenizacje o bezpieczeństwie, zdrowiu i emocjach. Ewa Kujawińska


TO CO WAŻNE I POWAŻNE

To, co ważne i poważne-inscenizacje o bezpieczeństwie, zdrowiu i emocjach. Ewa Kujawińska

Hit ostatnich dni. Bestseller! To moja 5 książka z serii. Wygrałam ją za udział w konferencji z panią Ludmiłą! Dziękuję za konferencję! A nagroda-bomba! Poprzednie książki kupiłam rok temu po to by nie tonąć w kserówkach i mieć wszystkie scenariusze w jednym miejscu. Ta książka jak i poprzednie okazały się strzałem w 10!






Autorka Ewa Kujawińska mieszka w Nowej Soli, jest autorką wielu słów piosenek i opracowań zabaw dla dzieci. Dopiero poznaję ją jako autorkę, więc nie mam zbyt dużo informacji o kobiecie...

Książka (jak poprzednie z serii) zawiera zbiór scenariuszy inscenizacji, podczas których aktorzy mogą się wcielić w różne role, np. zwierząt (psiak, mrówka, zarazek), roślin (dąb) lub ludzi (mama, tata, babcia, kierowca). Plusem jest podział scenariuszy na dwie grupy, dla małych aktorów i dorosłych aktorów. Jak zawsze ogromną pomocą są dwie płyty CD w komplecie z książką. Na pierwszej płycie są zawarte piosenki w aranżacji Wojciecha Gąsiora, a wyśpiewane przez Gabrielę i Hannę Gąsior, Piotra Remer oraz Oliwię Zając. Druga płyta przeznaczona jest do odtwarzania na komputerze. Znajdują się na niej podkłady muzyczne do piosenek, arkusze ze scenariuszami inscenizacji, dźwięki przeznaczone do wykorzystania podczas przedstawień jako tło akustyczne.
Jeszcze nie wykonałam żadnego przedstawienia z wykorzystaniem książki, jednak myślę, że to będzie tak samo dobra pomoc jak poprzednie części, np. Inscenizacje nie tylko dla dzieci...

Książkę polecam każdemu nauczycielowi. Temu początkującemu oraz temu z wieloletnim stażem. Pozycja jest przejrzysta, zabawna, interesująca, wspomagana idealnie pasującymi płytami CD w komplecie. Moim zdaniem jest to wielka pomoc pełna niestandardowych scenariuszy. Wszystko zawarte jest w jednej książce. Nie trzeba szukać w sieci wierszy, tekstów, piosenek, tu wszystko jest w jednym miejscu.

Reasumując. Książka zawiera:
-16 scenariuszy inscenizacji teatralnych,
-18 piosenek występujących w treści scenariuszy;
-płytę przeznaczoną do odtwarzania na komputerze z plikami PDF.

W podobnej konwencji są książki pt. Inscenizacje nie tylko dla dzieci-nietypowe święta, Inscenizacje nie tylko dla dzieci-zbiór scenariuszy na różne okazje dla wszystkich grup przedszkolnych, Inscenizacje najpiękniejszych polskich legend, Idą, idą się święta. Mam wszystkie z nich :) I wszystkie dobrze mi służą.


Polecam! <3

Agnieszka

Komentarze