Gwiazdkowe przedszkole-bajka edukacyjna dla dzieci, które boją się zostać w przedszkolu z innym opiekunem Agnieszka Borowiecka, Gabriela Gąsienica

Gwiazdkowe przedszkole-bajka edukacyjna dla dzieci, które boją się zostać w przedszkolu z innym opiekunem Agnieszka Borowiecka, Gabriela Gąsienica



                                                                                      Klik po książeczkę

Niepozorna książeczka, która na pierwszy rzut oka jest w sam raz dla maluchów. Sięgnęłam po nią, ponieważ od jakiegoś czasu leżała na mojej półce w oczekiwaniu na nowy rok przedszkolny, kiedy to będę miała maluchy. Postanowiłam ją dziś sprawdzić u starszaków, bo byłam ogromnie jej ciekawa, poza tym, moje 6-latki są pierwszy rok w przedszkolu i nie lubią zostawać z inną panią, gdy biorę wolne by pojechać na szkolenie. A właśnie w przyszłym tygodniu nie będę pracować, więc Słonka będą z inną panią. Zawsze je uprzedzam przed zmianą i tłumaczę, że inne panie są ekstra i mają super pomysły. No ale można czasem mówić…
Dałam książeczce szansę. Szkoda, że wcześniej tego nie zrobiłam! Z Błyskotką utożsamiło się sporo dzieci z mojej grupy. Ja jestem dla nich Panem Księżycem, niezastąpionym, ukochanym... ale dzieci stały się pewniejsze i nie mają przerażenia w oczach jak mówię o wolnym.

Agnieszka Borowiecka i Gabriela Gąsienica są autorkami Gwiazdkowego przedszkola, wielu bajek psychoedukacyjnych w czasopiśmie BLIŻEJ PRZEDSZKOLA, np. Dzień z życia żuka, Jeżyk Igiełka, Świerszczyk Cykotek, Bajka o chytrych pajączkach, itd. link do scenariuszy oraz mojego bestsellera pt. Wielka susza w krainie łez.
Autorki tworzą piękne bajki, które dzieci słuchają z zapartym tchem i otwartymi buziami. Nawet największe wiercipięty są zasłuchane.

Błyskotka jest gwiazdeczką chodzącą do podniebnego przedszkola. Kocha ona z całego serduszka swojego Pana Księżyca i swoją grupę. Czuje się w przedszkolu radosna i bezpieczna. Pewnego razu Pan Księżyc zachorował i zastąpiła go w obowiązkach Pani Chmura. Błyskotka bała się, że nowa pani nie będzie taka sympatyczna jak jej ukochany nauczyciel, więc chciała wrócić z mamą do domku. Rozsądna mama poleciła córce dać szansę nowej pani. Błyskotka została mile zaskoczona, bo takiego kalambury jak Pani Chmura nikt nie potrafił przeprowadzić! To ptasie mleczko było lekarstwem na nieobecność ukochanego nauczyciela i powodem sympatii gwiazdki do Pani Chmury. Okazało się, że to był cudowny dzień! Błyskotka wyszła z przedszkola cała rozpromieniona, ciągle opowiadała o tym co się działo w przedszkolu i już tęskniła za nową panią.



Dzieciaki wysłuchały bajkę, opowiedziały ją i powiedziały, że dadzą szansę innym paniom, a i tak narysują mi laurki :) Bajeczkę tym razem czytałam, jednak jest możliwość jej wysłuchania, bo jest dołączona na płycie CD oraz obejrzenia na komputerze. Szkoda, że nie mam rzutnika… Sama ją dziś oglądałam na komputerze, rysunki są proste i słodkie, jasno przekazują komunikat. Czytające mają przyjemny głos, tempo czytającego tekstu też jest dostosowane, bo często się zdarza, że jest zbyt szybkie, to jest w sam raz.

Moim zdaniem książeczka jest idealna dla młodszych grup przedszkolnych rozpoczynających przygodę z przedszkolem, ale także dla dzieci, które są w przedszkolu po raz pierwszy jako starszaki, a także tych które często chorują i po nieobecności nie chcą się odkleić od mamy. Wiem, że będę korzystać z bajeczki jeszcze niejeden raz. Chciałabym w ramach nagrody i utrwalenia włączyć dzieciom tą bajkę w formacie DVD, jednak nie mam takiego sprzętu w przedszkolu… Może kiedyś się uda.

Dodatkowo w książeczce są ujęte zabawy i zadania związane z bajką. Są w tej części zamieszczone przykładowe pytania, propozycje zabaw twórczych, matematycznych, paluszkowych czy ruchowych, które jeszcze bardziej urozmaicają dzień przedszkolny i odbiór bajki.




Podsumowując-warto, choćby po to jak gardło wysiada w jesienne poranki. Ale przede wszystkim po to by uspokoić swoje dzieciaki i dać im możliwość wysłuchania bajki, której mama nie ma w domu.

Polecam :)

Agnieszka 

Komentarze