W Betlejem, w Betlejem wielka radość się dzieje… Natalia Petrynka


W Betlejem, w Betlejem wielka radość się dzieje… Natalia Petrynka

Klik po książkę


Publikacja jest zbiorem scenariuszy około bożonarodzeniowych dla wszystkich grup przedszkolnych. Miałam już chrapkę na tą publikację kilka miesięcy temu, gdy nie była w sprzedaży, ponieważ szykowano jej nowe wydanie. Książki ze scenariuszami mam chyba wszystkie jakie są dostępne, więc czułam, że ta też przypadnie mi do gustu. Nie myliłam się. Zakupiłam ją na konferencji z panią Zielińską w Szczenicie. Nie mogłam przejść obok niej obojętnie. 

Po kilku dniach, jak ochłonęłam po konferencji przejrzałam ją i się popłakałam. Mogę oglądać komedie romantyczne i nic… ziew. A tu, siedząc na przedszkolnym krzesełku o godzinie 6.35 chlipałam pod nosem, a dzieciaki przerażone pytały co mi jest. Scenariusze są wzruszające. 

Nie mogłam się zdecydować, który wybrać! Mam 5 i 6-latki, z których część nie chodziła wcześniej do przedszkola, więc szukałam czegoś co do nich będzie pasować. Szukałam scenariusza takiego, który umożliwiłby by każde dziecko mogło wystąpić. Takiego by nieśmiałki nie płakały a dzielnie wystąpiły, a dzieci które mają dryg do występu pochwaliły się swoim kunsztem. Wahałam się nad Aniołkowym chórem a Jasełkami u babci i dziadka. 

W grudniu śpiewaliśmy w mieście na scenie kolędy i część dzieci nie weszła na scenę, jedno się na niej rozpłakało i przestało gdy wzięłam je za rękę. Nie chciałam zrazić dzieci do występów, a zaszczepić w nich pewność siebie. Postanowiłam zrobić Jasełka babci i dziadka jako jasełka i przedstawienie dla dziadków. 

Po miesiącu prób wczoraj odbyło się przedstawienie. Było ślicznie! Babcia i dziadek (czyli mali aktorzy) byli przecudowni. Wąsy dziadka odpadły, ale to w niczym nie przeszkadzało :) Role podzieliłam tak by każde dziecko coś powiedziało. Sukcesem było dla mnie to, że nieśmiali wyszli z podniesioną głową i blaskiem w oczach i wypowiedziały swoją kwestię. Historia była o tym jak dziadkowie z wnukami czekają na rodziców dzieci, bo ci pracują i spóźniają się na wigilijną wieczerzę. Wnuki zaprosiły sąsiadów i zorganizowały jasełka. Mama i tata (aktorzy) zrozumieli, że nie pieniądz jest najważniejszy, a czas dla dziecka. Nasi goście byli wzruszeni i zadumani. Piękne kolędy podbiły serca dziadków. Gromkimi brawami podziękowali dzieciom. Dzieci rozdały skromne, ale od serca, upominki, czyli laurki i zakładki do książek, bo przecież trzeba wspólnie spędzać czas z dziadkami, a najlepiej spędza się go czytając i opowiadając historie. 




Publikacja zawiera 2 płyty CD i PC z kolędami, pastorałkami i piosenkami świątecznymi do przedstawień w wersjach wokalnych oraz muzycznych, a także z dźwiękami do tła przedstawień i scenariuszami podzielonymi na role.








Brakuje mi bardzo scenariuszy do druku. Są w książce, ale na przedstawieniu i próbach wolę mieć ksero, bo szkoda mi pisać po książce (nawet ołówkiem). Książka ma taki format, że ciężko zrobić ksero. Jakby był cały scenariusz byłoby wygodniej dla mnie i lepiej dla książki. 

Dla uzdolnionych są zapisy nutowe utworów (marzeniem jest by choć to pojąć…). 





Jeśli ktoś waha się zakupić publikację to polecam z całego serca. Przyda się na lata. Scenariusze są wyjątkowe, chwytające za serce, powodujące zadumę i docenienie prostych, a szalenie ważnych spraw. Dziękuję, że mogę ją mieć! Wisienką na torcie było Soku babci nalej-zabawa ruchowa do której zaangażowaliśmy widownię.


Moje dzieciaki przed wystąpieniem



Polecam!

Pozdrawiam i zapraszam na FB Z książką w sercu oraz na IG zksiazkawsercu


Agnieszka

Komentarze