Przedszkolne nutki-piosenki dla dzieci w wieku przedszkolnym


Przedszkolne nutki-piosenki dla dzieci w wieku przedszkolnym 

Teksty piosenek: Urszula Kozłowska
Muzyka: Jerzy Zając
Śpiewają: Aleksandra Nowak, Milosz Konarski oraz dzieci


Lubię pisać o książkach, ponieważ kocham czytanie, jednak z coraz większym zapałem wsłuchuję się w dziecięcy repertuar piosenek, bo chciałabym przez śpiew wprowadzać do grupy radość oraz wplatać pozytywne nawyki. Pragnę by zwyczaj korzystania z piosenek towarzyszył mi każdego dnia, a nie tylko podczas zajęć muzycznych.

Kolejną pozycją, którą chciałabym opisać jest zbiór 20 piosenek dla przedszkolaków na płycie CD pt. Przedszkolne nutki. W publikacji znajduje się płyta oraz książeczka z tekstami piosenek. Już od pierwszych sekund płyta przyciąga słuch miłą melodią, głosem dziecka oraz niebanalnym tekstem.


Moją uwagę przyciągnęły dwie pierwsze piosenki (1, 2) dotyczące funkcjonowania przedszkolaka w placówce. Dzięki nim, poprzez śpiew i zabawę, można wdrażać dzieciom zasady panujące w grupie. Teksty wpadają w ucho, są proste i zrozumiałe dla dzieci.

Kolejne piosenki (3, 5) są idealne dla maluchów do słuchania i śpiewania w czasie jesieni. Są proste, obrazowe, radosne, rozwijające wyobraźnię.

Na płycie znajdziemy także piosenkę (4) o tym, że jesteśmy różni, a jednocześnie wyjątkowi. To idealna propozycja do zajęć integracyjnych, dotyczących praw dziecka czy przyjaźni.

Jest tu także piosenka o Polsce (6), która w swojej treści opisuje to co jest najpiękniejsze w naszym kraju. Uczy miłości do ojczyzny w naturalny, prosty sposób. Bardzo łatwo można dopasować do niej ilustracje, które dodatkowo zachęcą dzieci do przyjrzenia się swojej okolicy.

Mamy tutaj także zimowy repertuar (7, 8, 9, 10, 11, 12), który można z powodzeniem wykorzystać podczas Jasełek, Dnia Babci i Dziadka, Karnawału, zajęć dotyczących dbania o zwierzęta zimą oraz zdrowia.

Wiosna to moja ulubiona pora roku, dlatego piosenki o tej porze szczególnie mnie ciekawiły (13, 15, 16, 17) . Są pełne energii, radości, ciepła, które się udziela. Często będę do nich wracać. Można je wykorzystać na Dzień Mamy, Wielkanoc czy zwykły wiosenny dzień.

Na lato także jest kilka kawałków (14, 18, 19, 20). Morskie plotki to mój letni hit. Letnie piosenki świetnie pasują do poznania nazw ryb, owadów, przedstawienia z okazji Dnia Taty oraz rozwijania zainteresowań podróżowaniem.


Dla mnie wielkim plusem płyty jest tempo piosenek, które jest nie za szybkie, ani za wolne, czyli doskonałe do tego, by przedszkolaki mogły nadążyć śpiewać tekst piosenek. Dla moich dzieci motywacją jest to, gdy piosenka jest śpiewana przez dzieci. Pokazuje im to, że i one sobie z nią poradzą.

Przesłuchałam płytę od razu po rozpakowaniu paczki. Od początku do końca jestem na wielkie TAK. Jestem osobą mającą problem ze śpiewaniem, cały czas nad tym pracuję i się motywuję. Dzięki tej płycie wiem, że moje lęki pójdą w kąt, a ja w tango ;) Dziękuję za nią z całego serca i polecam ją każdemu kto się nad nią zastanawia. Tu są namiary na płytę (klik).

Pozdrawiam.

Agnieszka 
Zapraszam na fb Z książką w sercu oraz Instagram zksiazkawsercu

Komentarze