Teatrzyki do muzyki na co dzień i od święta Ewa Stadtmuller


Teatrzyki do muzyki na co dzień i od święta Ewa Stadtmuller


Książeczka ma ok. 80 stron i zawiera 15 krótkich przedstawień nawiązujących do piosenek z płyty CD pt. Hymny grup przedszkolnych. Jak to w scenariuszach bywa w każdym z nich znajdziemy spis występujących osób, propozycję przydatnej scenografii oraz kwestie aktorów. Scenariusze są odpowiednie dla mniejszych grup. Kwestie są zabawne, wpadające w ucho. Wśród ról mamy wplecioną piosenkę/piosenki z ww płyty. Całość scenariusza jest przyjemna dla odbiorcy. Ja wykorzystałam część scenariusza pt. Pożegnanie przedszkola i połączyłam ją z wybraną częścią scenariusza z książki Inscenizacje nie tylko dla dzieci. Całość wystarczyła dla 25 osobowej grupy, wplotłam m. in. takie piosenki jak Będę uczniem oraz Wakacyjne podróże i czekam na efekty :) Próby wychodzą wyśmienicie. We wtorek mam zakończenie. Książeczka jest idealną propozycją do rozwijania zainteresowań sztuką teatralną, rozwijania pewności siebie i radości z pokonywania swoich słabości.


W tym roku dostałam dzieci, których większość nie chodziła wcześniej do przedszkola. Bardzo się stresowały samą rozmową z nauczycielem, pobytem w przedszkolu. Po kilku miesiącach stają dumnie na scenie i recytują swój wierszyk. Podnosiłam ich pewność siebie choćby zachęcaniem do wystąpień teatralnych. Rodzice dzieci mówili, że Mateusza/Wiktorii nie będzie na przedstawieniu, bo się wstydzi, nie chce przyjść. Rozmawiałam z dziećmi, poprosiłam rodziców o zaufanie… i mam dzielne przedszkolaki, które szybko się uczą ról i mówią je z błyskiem w oku. Oczywiście wszystko w miarę możliwości dzieci. Wiem kto się obija, a kto daje z siebie wszystko.


Teatrzyki baaardzooo mi się podobają, ponieważ planuję je wykorzystać podczas nauki piosenek. Nie chodzi mi o wielkie przedstawienia (przynajmniej nie na początku), a o stopniowe wprowadzanie dzieci w świat aktorów teatralnych. Nauka przez zabawę jest najlepsza. Chcę z dziećmi ćwiczyć pamięć, głośność mówienia, pewność siebie, radość ze swojego wysiłku.


Do książeczki jest dołączona płyta CD z podkładami do Hymnów, więc można stopniować trudność wykonania. Teatrzyki to niepozorna pozycja, która przyda się niejeden raz w życiu nauczycielki przedszkola.

Polecam.

Pozdrawiam serdecznie.

Agnieszka 
Zapraszam na fb Z książką w sercu oraz Instagram zksiazkawsercu

Komentarze