Wiosna w przedszkolu-zabawy ogólnorozwojowe inspirowane piosenkami Karolina Gawlik

Wiosna w przedszkolu-zabawy ogólnorozwojowe inspirowane piosenkami Karolina Gawlik 

Wiosna jest moją ulubioną porą roku. Zawsze czekam na nią z utęsknieniem. W tym roku los chciał by być wyjątkowo ostrożną w czasie przedwiośnia i wczesnej wiosny. Wierzę, że za jakiś (niedługi) czas wszystko się unormuje, uspokoi i będzie można w pełni korzystać z uroków otaczającej nas przyrody. 


Do tego czasu pozostały krótkie spacery oraz siedzenie w domu, które nie musi być nudne. Mama powtarzała mi jako dziecku, że inteligentni ludzie się nie nudzą. 

Poświęćmy ten czas rodzinie. Nie chodzi mi o wyjazdy do dalekich ciotek... lecz czas dla osób z którymi mieszkamy pod jednym dachem. Nas jest dwoje, ja i mąż... i Okruch pod moim sercem, który przyjdzie na świat za kilka tygodni. Mimo sytuacji staram się nie panikować, a nadal cieszyć tym pięknym stanem i brać z niego pełnymi garściami. Zobaczcie, że mając dzieci w domu macie weselej :) Mój mąż idzie do pracy i zostaję sama... Ale nie katuję się czarnymi myślami, tylko staram się normalnie funkcjonować. Sprzątam w każdym kącie (no tam gdzie pozwala mi sięgnąć brzuch wielkości arbuza), spakowałam nas do szpitala choć jeszcze kilka tygodni przed nami, jednak uspokoiło mnie to. Dużo czytam i słucham muzyki, nie tylko wyszukuję coś dla siebie, ale i także dla Okrucha. Głośnie czytanie bajek dziecięcych oraz słuchanie piosenek z repertuaru dla przedszkolaka owocuje zainteresowaniem malucha, które objawia się kokoszeniem w moim brzuchu. I to są inne ruchy niż te po położeniu się do łóżka czy po spożyciu posiłku. To jest nasz czas. Choć jeszcze się nie widziałyśmy :)

Mając dzieci w domu macie więcej obowiązków, ale i możliwości wspólnego spędzania czasu wolnego :) To jest piękne, cudowne, wyjątkowe. Warto o tym pamiętać i z tego korzystać.

Pragnę wam przedstawić bardzo przyjemną publikację na ten czas. Przyda się przedszkolakom ale i młodszym dzieciom.

Składa się ona z książeczki z propozycjami zabaw oraz płyty CD z piosenkami (24 piosenki) o wiosennej tematyce. Oczywiście nie zabrakło piosenek o bocianie, żabach, czystości okolicy i Ekoludkach, kurze i kurczętach, pani Wiośnie, planach na przyszłość, naszej mamie kochanej, kotkach, kolorach wiosny, zajączku pilnującym pisanek, warzywach czy Wielkanocy. Do każdej piosenki znajdziemy kilka przykładów zabaw, np. tanecznych przy piosence, integracyjnych, wyciszających, ruchowych z elementami edukacji matematycznej, orientacyjno-porządkowych, oddechowych, rozwijających kreatywność, paluszkowych, pantomimicznych, sensorycznych i wiele, wiele innych. Dzięki tym propozycjom możemy pobawić się W bal u bociana, Muzyczny manifest, Kurnik, Wiosenne kalambury, Kelnera, Dzień z życia kota, Pogodę marcową, Pisklę w skorupce, Ciasto dla mamusi, Wyścigi pisanek...

Publikacja na pewno da wiele radości naszym pociechom, a nam ułatwi zorganizowanie czasu dzieciom w sposób atrakcyjny i rozwijający zdolności dzieci. A przecież o to chodzi, by było ciekawie, miło, przyjemnie i kreatywnie. 

Teksty są idealne dla maluchów oraz starszych dzieci. Każdy znajdzie coś dla siebie. Treści są bardzo obrazowe i rozwijające empatię, miłość do przyrody.

Zawsze miałam sentyment do bocianów. Obecnie jeszcze bardziej mi się podobają ;) dlatego Bal u bociana oraz Bocian i żaby skradły moje serce.

Polecam
Agnieszka

Zapraszam na fb Z książką w sercu oraz Instagram zksiazkawsercu





Komentarze