Witam serdecznie!

Cześć!


Chciałabym Cię serdecznie powitać i podziękować, że zajrzałaś/eś tutaj :)

Blog dopiero się tworzy... w głowie pełno myśli, wątków, pomysłów, a postów... to ten pierwszy. Mam nadzieję, że nie ostatni.


Kolorowanka z kalendarza BLIŻEJ PRZEDSZKOLA na rok przedszkolny 2018/2019 

Jestem z wykształcenia nauczycielem wychowania przedszkolnego. Od kilku lat mam tą przyjemność pracować w zawodzie i to jako wychowawca :)

Moja droga do osiągnięcia tego celu była długa, jednak cierpliwie i sumiennie realizowałam się w tym kierunku, mając jednocześnie wiarę w to, że mój cel będzie osiągnięty. I tak się stało!

Po kilku latach pracy mogę napisać, że wychowawstwo w przedszkolu to moje powołanie, choć często nie jest łatwo i przyjemnie. Przedszkole to nie tylko kredki, uśmiechnięte dzieci i spacery. O nie! To wiele, wiele, wiele innych sytuacji, które nie raz spędzają sen z powiek.

A co robię, gdy nie mogę spać? Czytam! Strzał w dziesiątkę! Wolę spać godzinę w ciągu doby i czytać, niż się kręcić w łóżku przez sześć godzin i budzić męża. Niech choć jedno z nas śpi spokojnie. Podczas nocnego czytania wyciszam się, porządkuję rozbiegane myśli, planuję moje kolejne kroki w przedszkolu. Według mnie staję się lepszym człowiekiem. Może to dla kogoś będzie słabe, płytkie. Jednak dla mnie zadowolenie z własnego życia jest szczytem marzeń.

A szczęśliwy nauczyciel, to szczęśliwe dzieci. Zawsze mam dla nich czas i cierpliwość. 25 charakterków do ogarnięcia to nie jest takie proste. Należy być przede wszystkim cierpliwym i stanowczym. Nie raz wyprowadzą z równowagi swym zachowaniem, wtedy należy je wyciszyć i porozmawiać. Część zaskoczy za pierwszym razem, a część za setnym. Jednak warto. Nie chcę być tą, co za karę przychodzi do pracy i męczy sobą dzieci. Wolę być pełna energii, pomysłów i chęci do pracy z dzieciakami. One to czują i starają się jak mogą. Starają się uczestniczyć w zajęciach poprzez wykazanie się wiedzą lub łobuzerstwem. Każdy ma jakiś sposób na pokazanie się. Moim celem, do którego dążę i długo będę dążyć, jest znalezienie sposobu, jak nauczyć ich chęci wykazania się wiedzą i dobrem. Długa droga przede mną, brak mi doświadczenia, jednak chcieć to móc.

Jestem dobrej myśli. W wolnych chwilach dokształcam się w tym kierunku biorąc udział w kursach, konferencjach i oczywiście czytając.

Na moim blogu będę umieszczała recenzje przeróżnych książek. Tych czytanych dla przyjemności, tych dla przedszkolaków oraz tych, które pomagają mi w pracy nauczyciela. Dla mnie to perełki, które wzbogacają moje życie. Dodatkowo będę pokazywać przydatne w pracy nauczyciela środki dydaktyczne, które urozmaicają życie w przedszkolu.

Na dziś, dziękuję.

Pozdrawiam

Agnieszka

Komentarze