Kuchcikowo nauczycielki przedszkola-Ciasto Bounty

Uwielbiam czytać, pisać, jeść, gotować i piec.

Dziś podaję Wam przepis, który wczoraj na szybko wymyśliłam. 



Przepis na prostokątną blaszkę.

Ciasto:
-6 jaj
-0,5 szkl. cukru
-1 cukier waniliowy

Ubić pianę.

-2 szkl. mąki pszennej + 3 łyżki
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 łyżeczki kakao
-3/4 szkl. oleju.

Ciasto pieczemy 30 minut w 180 stopniach.

Masa kokosowa:
-600 ml mleka
-300 g wiórków kokosowych
-1/2 szklanki cukru
-1 cukier waniliowy
-250 g prawdziwego masła

Masa kokosowa: Mleko zagotowujemy z cukrami w garnku, a następnie dodajemy wiórki kokosowe. Całość gotujemy na niewielkim ogniu przez około 20 minut, do momentu wchłonięcia przez wiórki całego mleka. Od czasu do czasu mieszamy by masa się nie przypaliła. Po tym czasie dodajemy pokrojone w kostkę masło i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia. Odstawiamy masę do wystudzenia.

Kładziemy masę na ciasto. Chowamy do lodówki na 40 minut.

Polewa:
-1 gorzka czekolada
-ciut mleka
-łyżka masła

Polewa: Rozpuszczamy w rondelku masło, dolewamy mleko, wrzucamy czekoladę. Mieszamy.

Polewamy czekoladą masę kokosową.

Ciasto jest idealne na drugi dzień.

Mega kaloryczne, nie ulepek (można dać więcej cukru, jak ktoś lubi ulepki), wilgotne.

Znów wymyśliłam ciasto z tego co miałam w szafkach. Ale jak dla mnie jest boskie!

Smacznego :) 

Agnieszka

Zapraszam na fb Z książką w sercu oraz Instagram zksiazkawsercu


Komentarze

  1. I teraz po przeczytaniu przepisu jakoś głodna się zrobiłam. Idę po kawę...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz